HRANA & ZDRAVJE TEHNIKA

Zdravo delo za računalnikom

Carpal syndrome typing on keyboard
Written by Blaz Juvan

Od nekdaj se govori, da preveč visenja za računalnikom lahko škoduje našim očem. Zaradi slabih katodnih ekranov, ki so stalno ”žmrkali”, je to včasih lahko držalo. Danes monitorji ne škodujejo prav nič več ali manj kot branje knjige. Problem obeh je le oddaljenost oči od zaslona/knjige. Zato vsi priporočajo pogostejše poglede v oddaljene točke, najraje skozi okno. Očesa, zaradi pogostega počivanja na kratki razdalji, ”zakrnijo” in postajamo kratkovidni. Za to hibo obstajajo treningi, ki pa jih je potrebno kar intenzivno izvajati.

Naslednja, manj pogosto omenjena bolezen, se skriva v naših zapestjih rok. Zaradi nepravilne drže rok za računalnikom, tudi če sedimo s hrbtom povsem izravnano kot v šoli, lahko imamo dolgoročne težave. Moje izkušnje s tem so tako hude, da z nobeno od rok praktično nisem mogel premikati računalniške miške in sem si moral za nekaj časa prilagoditi mišaka za delo z nogo. Brez heca. Tako hudo boleče je bilo. Takrat sem bil pod izjemnim stresom, saj je bila na nitki moja kariera. Zdravniki niso z nobenim skeniranjem in pregledi ugotovili prav nič. Obstajajo pa raziskave iz časa tipkarskih strojev, ko so pisarji trpeli za enako boleznijo zapestij. Gre za sindrom karpalnega kanala, ki je povezan z živci v zapestju. V našem zapestju je kanal, skozi katerega gredo živci. Stalno naprezanje zapestij, zaradi ponavljajočih gibov, ta kanal stiskajo in posledično trpijo živci. Bolečino je moč čutiti vse do komolca in še naprej. Obstaja zdravniški poseg, ki posledično odvzame moč v zapestju. Česar si verjetno ne želite. Te stresne izkušnje še danes vplivajo name pri bolj intenzivnem delu za računalnikom. Pa zdravo delo za računalnikom sploh obstaja? Ne vem…
… vam pa priporočamo naslednje preventivne metode, ki vam bodo prihranile mnogo težav v prihodnosti:

1. Pravilno sedenje za računalnikom.

Vir slike Google

2. Razgibalne vaje vsako uro med delom.Vir slike Google

3. Uporaba posebnih povojev za zapestje.

Vir slike Google
V primeru, da vas zapestja že bolijo, vam bodo zgoraj omenjene metode omilile bolečine, priporočam pa tudi, da si zvečer pred spanjem raztegujete zapestje in da spite s čim bolj iztegnjenimi dlanmi. V kolikor vas bo, po prenehanju uporabe računalnika (ko se roke umirjajo), zapestje še bolj bolelo , je to povsem normalen pojav, ko pride vse za vami. Bolečine vas znajo spremljati tudi kakšen mesec dni, vendar v tem primeru ne pretiravajte z razgibalnimi vajami ali s kakršnim koli fizičnim delom.

Tudi, če povsem prilagodite delo v prid vašim zapestjem, vas bolečine lahko spremljajo tudi še leto dni v bolj blagih oblikah.

Zato čimprej ukrepajte, spremenite delovno okolje, razgibavajte se in pazite na svoje zdravje. Še naprej pa uživajte v tem, kar najraje počnete.

VIRI: Google slike

About the author

Blaz Juvan

Poklicni snemalec in občasni fotograf. Ljubitelj sodobne tehnike in strokovnjak za računalniško multimedijo.

Leave a Comment