HRANA & ZDRAVJE RASTLINSTVO

Vam je bolj všeč CHIA ali OLJNA KADULJA?

Written by Ines Fartelj

Verjetno že vsi poznate legendarna, za zdravje pomembna semena chia (ali čija). Marketing se je tudi tokrat pod tem ”poslovnim” in ”tržnim” (v resnici domačim) izrazom odlično odrezal. Ko sem prvič slišala za chia semena sem bila popolnoma prepričana, da gre za semena neke rastline, uvožene iz Japonske ali Kitajske. S tem sem avtomatsko povezala še staro alternativno medicino tamkajšnjih zdravilcev ter se tako še bolj navdušila za to super hrano.

Moje navdušenje je nekoliko splahnelo, ko sem kmalu ugotovila, da gre za rastlino mehiškega izvora, katero preprosto imenujemo oljna kadulja ali Salvia hispanica in je v sorodu z nekoliko bolj poznano travniško kaduljo (Salvia pratensis), katero najdemo na naših travnikih 3 x bravo zame 😀

Chia semena

Pa vendar sem se odločila semena vključiti tudi v lastno prehrano. Zakaj? Semena so zelo bogata z omega-3 maščobnimi kislinami (55 %) in omega-6 (18 %) maščobnimi kislinami. 28 g semen vsebuje 9 g maščob, 11 g vlaknin in 4 g beljakovin. Semena so bogata tudi s kalcijem, fosforjem, natrijem ter manganom (podatki Ameriškega kmetijskega ministrstva). V 100 g posušenih semen lahko najdemo 1,6 mg askorbinske kisline (vitamin C), 630 mg kalcija, železo, magnezij itd.

Oljna kadulja je sicer enoletnica, ki so jo gojili ter v zdravilne namene uporabljali že Azteki. Ti so veljali za velike bojevnike tistega časa. Semenom čije so pripisovali veliko vrednost in so jih redno uporabljali v svoji prehrani.

Pred zaužitjem je semena priporočljivo namakati v tekočini (voda, mleko, jogurt, …) vsaj 10 min., da nabreknejo. Še bolje je, če jih pustimo namakati kar čez noč, da bolje tvorijo želatinasto maso. Semena nase vežejo kar 12 x več vode od svoje lastne teže.

chia semena in ovseni kosmičiSami jih doma običajno uživamo kar ob zajtrku skupaj z jogurtom. Na cca. 2,5 dcl jogurta uporabimo čajno žličko semen. Dodamo še ovsene kosmiče, premešamo ter pustimo stati vsaj 15-20 min. Na koncu dodamo na koščke narezano banano in žličko medu.
S tem je skledica zdravja tu 😀 hitro in enostavno.

Torej, vam je bolj všeč chia ali oljna kadulja? 😀 😀

Vir:
Springer LinkThe wall street journal.

About the author

Ines Fartelj

Leave a Comment