HRANA & ZDRAVJE

Rižota s šparglji in piščancem

Written by Ines Fartelj

Pa se je le pričela… sezona špargljev, itak 🙂

Sezonsko zelenjavo naravnost obožujem. Če zraven pomislim še na rižoto pa…. ja brbončice se kar vznemirijo! Ker rižoto lahko naredimo na ooogrooomno veliko načinov, se je skoraj ni moč naveličati.
Te dni se na vrtu in v najinem hladilniku ves čas nahajajo šparglji. Najboljši so čisto čisto sveži poganjki.
Šparglji vsebujejo malo maščob (0,2g/100g) in jih priporočajo v dietni prehrani ljudi s povišanim deležem maščob v krvi. Primerni so tudi za ljudi s povišanim krvnim tlakom, saj vsebujejo malo natrija, rutin v njih pa je naravni flavonoid in antioksidant, ki krepi stene krvnih žil in kapilar. Obenem vsebujejo glutation (antioksidant), ki lahko zavira delovanje številnih karcenogenih snovi. Šparglji imajo tudi blago odvajalni učinek.

Moja domača RIŽOTA S ŠPARGLJI IN PIŠČANCEM vsebuje naslednje sestavine:

– 400 g piščančjih beder (ker so bolj sočna od prsi 🙂 ),
– 8 špargljev,
– 1 por,
– 1 čebula,
–  1 skodelica riža
– kokosova maščoba,
– sol, poper, peteršilj, curry oz. začimbe po okusu.

Piščanca operemo ter ga narežemo na poljubno velike kocke. Meso začinimo s soljo in curry-jem ter ga pustimo stati 1 uro v hladilniku.
Stebla špargljev in por narežemo na ozke kolobarje, čebulo pa na drobne koščke. Na kokosovi maščobi na hitro popečemo meso. Med postopkom ponev pokrijemo, da v njej ostane čim več tekočine, katero spusti meso. Dodamo čebulo in por, premešamo ter pražimo na zmernem ognju, pri pokriti posodi cca. 5 min. Riž oplaknemo pod tekočo vodo in ga dodamo k mesu, poru in čebuli. Premešamo in pustimo kakšno minutko, da riž popije tekočino, ki se je nabrala v ponvi. Nato vse skupaj zalijemo z vodo, po okusu solimo, popramo ter dodamo narezana stebla špargljev. Kuhamo pri pokriti posodi cca. 15 min. oziroma odvisno od vrste riža. Ko je riž skoraj kuhan, dodamo še vršičke špargljev. Ker se ti hitro razkuhajo, jih dodamo šele na koncu.

Rižoto s šparglji še toplo naložimo na krožnike, potresemo s svežim peteršiljem ter postrežemo z belim vinom.

Nom nom nom 😉

Vir o blagodejnih učinkih:
http://www.nutris.org/prehrana/zivila-meseca/pomlad/122-sparglji.html

About the author

Ines Fartelj

Leave a Comment