TEHNIKA

Izognite se zavajanju na širnem spletu

girl-on-tablet02
Written by Blaz Juvan

V prejšnjem prispevku sem pisal o tem, zakaj je dobro postaviti lastno spletno stran s svojo osebnostjo, saj poudari relevantnost in resnost spletne strani. Tokrat pa o tem, kako se izogibati mnogim sumljivim stranem, ki vam prodajajo takšne in drugačne informacije, kot tudi izdelke. Kako se izogniti zavajanju na širnem spletu? Velikokrat boste naleteli na članke in poceni izdelke, ki vam bodo kot češnjica na kopici smetane, že skoraj neresnični.

Najverjetneje tudi so, sploh če nihče ne stoji za tem zapisom (tudi podpis pod tekstom še ni nujno relevanten), nima odgovorne osebe ali podjetja zapisane v podstraneh in je po možnosti ne uspete izbrskati tudi preko svetovnega iskalnika registrarjev who.is. Vsi ti dejavniki bi morali dati vedeti, da oseba za zapisom nima namena podajati relevantne informacije, ampak zavajati javnost, v veliko primerih celo nagovarjati k nakupu neobstoječih izdelkov ali pošiljanju vaših osebnih podatkov. Podobno, kot če bi na cesti kupovali hrano neznanega izvora in sestavin, zraven pa pustili še bančno kartico s PINom.

1. Preverite avtorja prispevka/strani
V veliki verjetnosti je avtor prispevka podpisan na koncu, ponekod celo pod naslovom ali kje ob strani z osebno fotografijo. V kolikor ni nikjer zaveden ali pa so le kratice, mora obstajati podstran “O podjetju/avtorju/strani/nas/meni“. Pri prodaji izdelkov/nasvetov/drugo pa mora tako ali tako lastnik zakonsko navesti svoje podatke na podstran. Iz vseh znanih podatkov lahko preverite, če je oseba relevantna, kaj drugi pišejo na to temo in če sploh obstaja v registru podjetij.

2. Poiščite lastnika domene
V kolikor ne najdete željenih podatkov o avtorju/lastniku strani, ga lahko izbrskate tudi iz svetovne baze registrarjev domen. Med bolj zanimivimi je http://whois.icann.org/en če pa ima spletna stran slovensko “.si” domeno, iščite na slovenskem iskalniku http://www.registry.si/whois.html. Slednja je s podatki bolj skopa, če ne drugega vsaj dobite podatke podjetja pri katerem je registrirana domena in uporabljen e-mail. Pri tujih domenah je malce drugače, spodaj je recimo primer moje osebne strani in kateri podatki so javno dostopni.

Registrar-info

 

In če ne najdete nikakršnega podatka o osebi? Potem je le na vas, ali boste zaupali dvomljivim zapisom in izdelkom. Bolje preventiva kot kurativa. Povsem druga pesem so medijske hiše, za katere je malce težje izbrskati, katerim korporacijam in političnim strankam propagandno služijo.

About the author

Blaz Juvan

Poklicni snemalec in občasni fotograf. Ljubitelj sodobne tehnike in strokovnjak za računalniško multimedijo.

Leave a Comment