TEHNIKA

Draga kamera še ne naredi najboljšega videa

Written by Blaz Juvan

V današnjem času ima že vsakdo pri roki video kamero takšni in drugačni obliki. Najbolj pogosti so pametni mobilniki s funkcijo snemanja videa, sicer pa so še vedno uporabi tudi kompaktni fotoaparati. Tudi če raje snemate s telefonom, še ne pomeni, da boste vedno naredili slabši video od nekoga, ki uporablja kompaktni fotoaparat ali digitalno-zrcalni fotoaparat s funkcijo snemanja. Slednji so tudi med filmarji in video produkcijami precej popularni. Po letu 2009 so doživeli pravi boom. Ne glede na opremo in njeno vrednost, je še vedno na prvem mestu znanje tistega, ki opremo uporablja. V letu 2012 so to dokazali z dokumentarni filmom (1. del, 2.del, 3. del), kjer so za določeno sceno v hiši uporabili precej različno cenovno dostopnih kamer. Med njimi tudi iPhone 5 in takrat popularni DSLR Canon 7D. Strokovna žirija ni niti približno vedela katera izmed posnetih scen je pripadala tem dvema aparatoma.

S tem tudi nadaljujem svojo pozitivno misel vsem ljubiteljem videa, ki želijo snemati odlične izdelke, nimajo pa na razpolago več tisoč evrov vredne opreme. Z veliko kreativnosti in premisleka se da tudi z današnjimi telefoni posneti zanimiv film. Draga kamera še ne naredi najboljšega videa!

1. Izbira lokacije in dopolnitev s scenskimi elementi
Ena od zelo pomembnih točk pri začetku vsakega ustvarjanja je izbira lokacije, kjer se bo določena scena dogajala. Lokacija naj bo čimbolj preprosta, prostorna in naj se odstranijo vsi nepomembni elementi, ki bi skazili sliko in gledalca odvračali od tistega, kar bi želeli izpostaviti. Premislite tudi o povezanih scenskih elementih, ki bi jih za tovrstno lokacijo še potrebovali. Slednje je pomembno za atmosfero. Primer; če snemate kuharsko sceno, naj bodo nekje v kadru tudi razna zelišča (lahko sveža, lahko v ličnih posodah), obešena kuhinjska orodja, lep predpasnik na osebi…etc.

2. Izbira oblačil in dekoracij statistov
Za vsako nastopajočo osebo je potrebno predhodno določiti kaj bo nosila, v kakšni barvah in kako naj bo naličena. Moje osebno pravilo je, naj se ne nosi oblačil z mešanimi kričečimi barvami. Če bo oseba skozi več scen nosila ista oblačila, naj bodo pastelne barve, da ne izstopajo preveč, sicer pa se oblačila prilagodi glede na barve scene. Odsvetujem le črna oblačila, ker ubijejo sceno in še težavno jih je osvetliti. Pri slabših kamerah pa je to še toliko bolj problematično.

3. Zadostna količina svetlobe
Pri snemanju v prostorih je potrebno imeti zadosti luči, da statist ni podtemnjen. V skrajni sili se izkoristi vse notranje luči in na kameri nastavi belino na notranjo svetlobo. V primeru snemanja zunaj pa izogibanje direktnemu soncu. Priporočam uporabo odbojnika za uravnavanje kontra sončni svetlobi. Običajno pa se v odbojniku nahaja tudi difuzor za razbijanje močne sončne svetlobe.

4. Dinamični premiki kamere
V večini primerih odsvetujem snemanje iz roke. Raje uporabite stativ in z rahlimi gibi ustvarite malenkostno premikanje kamere v vse smeri. Za bolj kreativne posnetke lahko stativ nagibate naprej in nazaj, medtem ko s kamero še vedno držite pravo kompozicijo. Slednje zahteva veliko zbranosti in mirne roke.  Vsaj dve nogi stativa morata biti vedno čvrsto na tleh in podprti ob nekaj, da vam stativ ne zdrsne. Če imate na voljo visoko mizo in gladko površino, lahko kamero tudi rahlo drsate in ustvarite stransko drseče premike. V primeru snemanja zunaj lahko uporabite tudi avto za sledenje statistom.

Za dodatne napotke pa se obrnite na specializirano stran JuvanNet.

About the author

Blaz Juvan

Poklicni snemalec in občasni fotograf. Ljubitelj sodobne tehnike in strokovnjak za računalniško multimedijo.

Leave a Comment