HRANA & ZDRAVJE RASTLINSTVO

Čas je za kaki!

Written by Ines Fartelj

Prišel je čas, ko se jih v trgovinah kar tare! Najine najljubše police s sadjem in zelenjavo so dobile novo, svežo barvo. Začne se pri odtenku svetlo rumene in konča pri odtenku živo oranžne barve (ali rdeče). Tele (trgovinsko) trde in nezrele žogice bi YOLO (najin maček) bil še kar vesel. Vendar ne za dolgo 😀
Obožujem, ko lahko dan za dnem spremljam njegovo zorenje v družbi jabolk, ki z izločanjem etena pripomorejo k temu, da rumena žogica čim prej spremeni barvo, postane mehka in nedostopna za Yolotovo igranje ter neizmerno sladka za moje brbončice 😀

Čas je za kaki!

Njegov izvor (Kitajska) vam lahko pove, da zagotovo gre za zelo zdrav sadež. Tam ga gojijo že več tisoč let in glede na to, kakšni zdravilci se obračajo na teh koncih, zagotovo poznajo mnogo in še več pozitivnih učinkov kakija na naše zdravje. Sami so razvili že več kot 2000 sort. Šele zadnjih 150 let ga izvažajo tudi izven meja Azije.

Kaki poimenujejo celo sadež bogov. Ne, tega si niso izmislili Kitajci ali Japonci 🙂 . Drevo spada v družino, ki se v latinščini poimenuje Diospyros. Kar v prevodu pomeni ‘sadež bogov’. In res je božanski sadež.

Obenem je tudi sadež miru. Mogoče zato, ker se tako mirno in preprosto prilagaja na podnebne in talne razmere. Namreč uspeva tudi pri nas. V kolikor si ga želite omisliti na lastnem dvorišču, izberite sorto Tipo, ki pri nas uspešno rodi. Plodovi bodo zoreli oktobra/novembra.
Seveda pri nas uspevajo tudi druge sorte kakija. Nekaj so jih preizkušali v Sadjarskem centru Bilje. Največji pridelek je imela sorta ‘Amankaki’, največje število plodov na drevo pa ravno sorta ‘Kaki tipo’, kateri so obenem pripisali izvrstno sočnost mesa.

kaki-yolo2

Kaki

 

Kitajci so plodove kakija (tudi liste) uživali ob prehladnih obolenjih. Torej ravno prava priložnost, da gremo po nakupih! 🙂  Njegova uporaba je bila zaželena ob hipertenziji, paralizi, ozeblinah, opeklinah ter krvavitvah.
Bogatijo ga antioksidanti, kateri lahko preprečujejo vnetja, betulin preprečuje nastanek tumorjev, vitamin C ali askorbinska kislina pa lahko pripomore k povečani odpornosti našega organizma. Seveda ga sestavljajo še drugi koristni vitamini, kateri so nujno potrebni telesu. Ob vsem tem je sadež še zelo nasiten ter ima nizko kalorično vrednost (100 g ima cca. 80 kalorij).

In, ker je kaki zelo nasiten, ga z veseljem pojem za zajtrk. Običajno ga prerežem na polovico po horizontalni ravnini in z žlico izdolbem meso. Lahko pa meso kakija zmešate v navadni ali sadni jogurt, dodate še kakšno žličko medu in uživate v okusu.

Pripravite si tudi zdrav sok ali smoothie. V blenderju, mešalniku ali multipraktiku zmešajte izdolbeno meso dveh kakijev, 1 dl pomarančnega soka in navadnega jogurta ter pol žličke cimeta in mletega ingverja. Ingver lahko seveda tudi sami naribate ter ga dodate po okusu.

Preprosto, hitro, nasitno! In sladko 😀

Vir: 
http://www.digitalna-knjiznica.bf.uni-lj.si/vs_crnologar_anita.pdf

About the author

Ines Fartelj

Leave a Comment